Bonaire

25 augustus 2019 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

24 augustus

Bonaire

Vandaag naar Bonaire. Eerst met de auto dan het vliegtuig en daarna met de bus.

Het appartement is ruim, maar niet schoon en is aan een opknapbeurt toe.

We gaan eerst naar het warme zwembad.

Zwembad appartementKolibri vanaf terras

Daarna doen we wat boodschappen.

'S avonds zijn we naar Kralendijk gelopen. en dan op tijd naar bed, het was een lange dag.

25 augustus

Vanmorgen hebben we een auto gehuurd. We zijn naar Spice Beach gereden. Daar zijn we gaan snorkelen. Veel visjes gezien en het water is helder.

Vanaf terras spicy beach

Na de late lunch nog even in zee geweest.

26 augustus

Vandaag naar Bachelors beach. Blauwe zee, wat rotsen. Ziet er geweldig uit.

Bachelors beachBachelors beach

Als we verder rijden komen we langs de zoutpannen en slavenhuisjes.

ZoutZout meerZeeZeeSlavenhuisje

Daarna door naar Pink beach. Helaas, is door een orkaan, de beach niet pink meer. Even verderop is het strand iets rozig.

Aan andere kant zie je hier en daar een groepje flamingo's.

ZeeZeeZee

Flamingo's vlakbij lac bay

De zee is hier wild, hoge golven. Je mag er dan ook niet in.

Als we verder doorrijden komen we bij Jibe City. Hier is een surfschool, verhuur en barretjes en restaurants. Ziet er gekleurd uit. Beetje jaren 60. De zee is heel licht blauw, turkoise, heel helder en een wit strand. Door de wind een ideale plek om te surfen.

Van af terrasJibe cityJibe cityStrand en zee jibe cityStrand en zee jibe city

We zijn bijna tot aan het rif gelopen/ gezwommen. Bijna een uur weggeweest.

Daarna geluncht op het strandterras van een restaurant. Nog even wat gezeten en toen weer terug.

27 augustus

Vandaag gaan we naar Rincon. Het oudste plaatsje in Bonaire. Vlak na Rincon heb je een uitzichtspunt. Vanaf hier zie je dat Rincon in een dal ligt.

Uitzicht op RinconUitzicht op Rincon

Daarna langs de kust naar het Gotomeer. Een zoutmeer waar een paar flamingo's staan. Ook hier een uitzichtspunt over het meer.

Goto meerGoto meerGoto meerGoto meer flamingo's

Dan weer via Rincon naar de kust. Helaas is de weg naar Kralendijk eenrichtingsverkeer zodat we terug moesten naar Rincon en de weg vervolgen naar Kralendijk.

We wilden een strandje bezoeken bij Hato maar deze konden we niet vinden. Dan maar naar Coco beach, naast Spice beach. In zee hebben Jamie en ik een schildpad gezien.

Coco beach

Aan het einda van de middag zijn we naar Kralendijk gereden. Hier wat rondgelopen van Plaza Wilhelmina naar de boulevard waar een groot cruiseschip lag. Aan de Kaya Grandi staan een paar leuke gekleurde huizen.

MarkthalletjeKralendijkVanaf KarelsKralendijkKralendijk
 ZonsondergangUitzicht vanaf Karels

Bij Karels hebben we gegeten. Karels ligt op een pier met prachtig uitzicht over de zee.

28 augustus

Met een pickup die we voor vandaag hebben meegekregen gaan we naar Washington Slagbaai n.p. Maar ... eerst nog extra water halen.

We doen de gele, langere route. De eerste stop is playa chikitu waar zandduinen zijn. Daarna boca chikitu, supladu blow hole, boka kokolishi. Verder door naar pos mangel waar leguanen ons tegemoet kwamen. Dan door naar malmok. Toen zijn we doorgereden naar wayaka 2. Een plek waar je de zee in kan (trapje) en waar veel vissen zijn. Volgens mij zag Pim daar een haai en rende in paniek weg. 😂🤭. Daarna weer terug naar de in- uitgang gereden.

Playa chikituPlaya chikituPlaya chikituBoka chikituOmgeving boka chikituOmgeving boka chikituBlow holeBlow holeBoka kokolishiBoka kokolishiBoka kokolishiSalamanderSalamanderPos mangelLeguaanLeguaan pos mangelLeguanenWayaka 2

Dat was een rit. Kuilen, om hoog, naar beneden. Net een achtbaan 😉.

29 augustus

Met de watertaxi zijn we naar Klein Bonaire gegaan. Strand, zee, zon en vissen.

Klein bonaireKlein bonaireKlein bonaireKlein bonaireWatertaxi

Vanaf een aangegeven gedeelte, gele paal, kon je de zee in en weer terug zwemmen. Het was de bedoeling dat je over het rif ging. Jamie en ik hebben dat niet gedaan. Tussen de stukken koraal zijn wij terug gezwommen. Er waren veel vissen. Je had het gevoel dat je in een aquarium zwom. Bijelkaar 1 uur.

Na 2 uur hebben we de watertaxi weer terug genomen.

ZonsondergangZonsondergang

'S avonds eerst wat gedronken bij Karels en daarna gegeten bij Cuba. Erg lekker.

30 augustus

De laatste dag voor de terugreis. Eerst kopen we souveniers, doen boodschappen en gaan dan naar Lac Bay. Hier gaan we lunchen, boekje lezen en doen verder niets.

Lac bayJibe city

De auto hebben we weer ingeleverd.

31 augustus

Flamingo airport

Vandaag weer terug naar Nederland. We kunnen tot een uur in het appartement blijven. En tegen die tijd staan we buiten te wachten op de bus. Die is op tijd. Op de luchthaven gaat alles snel. We vertrekken een half uur eerder en zijn 20 minuten later op Aruba.

Hier moeten we vrij lang wachten, tot half zeven. Gelukkig kan dat op de luchthaven en niet in het vliegtuig.

Het vliegtuig vertrekt iets later omdat we een andere route moeten vliegen vanwege de orkaan. We komen om 9.50 uur aan op Schiphol.

Dan de koffer, nog wat eten en naar huis. Loopt allemaal goed.